04foto2Wandelen door de wereldtuinen

Vandaag bezochten we het eerste pretpark: De Flevohof. Er was daar van alles te zien. In het park aangekomen werden we op de foto gezet. Als eerste stapten we in het treintje. Daarmee reden we naar de afdeling Land- en tuinbouw van het park. Er was een veehouderij met koeien en varkens. Een zeug heette Joke en had twaalf kinderen (biggen dus) gekregen.

Vervolgens liepen we door de Wereldtuinen; die waren prachtig aangelegd. In een van de vijvers hebben we de vissen gevoerd. Ook gingen we door kassen met tomaten, paprika's, vlinders, cactussen en tropische planten. Het was natuurlijk snikheet in die kassen (tropisch, nietwaar!).

Verder hebben we in diverse paviljoens allerlei tentoonstellingen bekeken, zoals over bijen, suiker, de Rabobank, zuivel, kaas, brood, enz.

04foto3

Als laatste gingen we naar de speeltuin. In het Kinderdorp waren allerlei leuke huisjes. Er waren ondermeer een Spookhuis, een Trimhuis en al dat soort dingen. Ook was er een Lunapark (een klein kermisje). Echt als laatste gingen we nog iets drinken en daarna vermoeid en voldaan terug met de bus naar de camping.

PS 1 Helaas was vanaf deze dag het fototoestel stuk - meteen voor de gehele vakantie -, zodat we vanaf nu met alternatieven moeten werken.
PS 2 Flevohof in deze vorm bestaat niet meer; het is nu Walibi Holland, iets geheel anders!!