aphrodisis1Aphrodisias

Om half zeven waren we al op weg. We reden door het bovenste Meanderdal, wel het vruchtbaarste dal van de Turkse westkust genoemd. Het eerst doel was de antieke stad Aphrodisias, vroeger een centrum van de marmerindustrie. Na uitleg over de (geschiedenis van de) stad gingen we op eigen gelegenheid het Romeinse theater, de Propylon (de monumentale ingang van de tempel van Aphrodite) en de andere oudheden bekijken. Het bezoek werd afgesloten met het nieuwe museum, waar de sensationele reliëfs van de Keizertempel worden tentoongesteld.

aphrodisis2Het Propylon in Aphrodisias

Om twaalf uur nuttigden we een snelle lunch in Dandalaz, waarna de tocht werd voortgezet naar Pamukkale. Daar konden we de witte kalkberg beklimmen. Dat moest wel op blote voeten gebeuren, omdat schoeisel deze aparte berghelling veel schade toebrengt. Het was een kwestie van nauwkeurig je weg zoeken, want de vele scherpe ribbels moesten worden vermeden. Zodra we boven waren gingen we op zoek naar het wandelpad voor de terugweg naar beneden. Omdat we dit pad niet konden vinden en de tijd ging dringen, liepen we ook bergafwaarts het ‘witte’ pad. Dit ging gelukkig redelijk vlot zodat we op tijd bij de bus waren.

pamukkalePamukkale

Na nog een klein stukje rijden kwamen we om kwart voor vijf bij het hotel aan. Daar werd na het eten nog een optreden van een buikdanseres bekeken en er aan meegedaan!!

Alle foto's van deze dag